Равнопоставеност с училищно униформено облекло
Според общественото мнение, чрез въвеждането на училищно униформено облекло може да се постигне равнопоставеност, личностна принадлежност към дадено училище и изравняване на учениците според социалното ниво. По този начин те могат да покажат реалните си възможности, без да бъдат подтискани от материалното си състояние.
От проведена анкета сред ученици от осми до единадесети клас става ясно, че общественото мнение сред тях се разделя основно на две противоположни мнения. Част от анкетираните (около 38%) не желаят приемането на униформите и като причина за това посочват предпочитание към използване на собствено облекло и показване на материалните си възможности.
|
Училищно униформено облекло |
Друга част от запитаните (около 58%) подкрепят реализирането на проекта. Според тях това би спомогнало за постигане на оптимални резултати в учебния процес и взаимоотношенията помежду им. Останалите 4% са привидно безразлични към униформите.
Възоснова на високия процент нежелаещи, може да се направи компромисен вариант, който да дава възможност за избор на облекло в един определен ден от седмицата (например петък). А освен това могат да се осигурят два модела на униформи, като сакото е еднакво за всички (с емблема на училището) и ученичките да имат право да избират между пола и панталон.
Идеята за училищно униформено облекло може да бъде реализирана независимо от големия процент на нежелаещите, като се увеличи разяснителната работа сред учениците относно ползите от реализиране на идеята в училище. А при добра организация и желание, не е изключено да се намерят и спонсори, които значително да облекчат финансовия въпрос, поне за учениците с материални затруднения.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.