Успехът на Келвин Клайн (Calvin Klein) | dLambow


Келвин Клайн - американски моден дизайнер (Calvin Klein)


Кой е Келвин Клайн?

Келвин Ричард Клайн (от англ. Calvin Richard Klein) е американски моден дизайнер, роден на 19 ноември 1942, в Бронкс, Ню-Йорк, САЩ. Баща му е бизнесмен от средната класа. Кевин завършва образованието си в Fashion Institute of Technology (Технологичен институт на модата) през 1964 г. От 1962-1968 г. работи в различни модни къщи в Ню Йорк, от време на време работи като уличен художник.

Келвин Клайн (Calvin Klein)
Келвин Клайн (Calvin Klein)
 

Личен живот

 

Джейн Сентър (Jane Center)

През 1964 г. Калвин се жени за Джейн Сентър (1964—1974) и те имат дъщеря Марси. Десет години по-късно, през 1974 г., двойката се развежда. 
 

Марси Клайн (Marcy Klein)

През 1978 г. Марси Клайн е отвлечена срещу искане за откуп от 100 000 долара. Тя е държана като заложник в продължение на 9 часа, докато откупът бил платен, но похитителите са заловени. По-късно Марси става един от продуцентите на Saturday Night Live. 
 

Келли Ректор (Kelly Rector)

През 1986 г. Клайн се жени за асистентката си Келли Ректор (1986—2006), завършила Нюйоркския моден институт, която тогава работела за неговата компания. През 2006 г. този брак също се разпада.

Основаване на Calvin Klein, Ltd. - повече шик за мъжете

През 1968 г. основава в Ню Йорк, заедно със своя приятел от детството Бари Шварц (Barry Schwartz), собствена дизайнерска компания Calvin Klein, Ltd., като първоначално се занимава с връхни дрехи за мъже и постепенно преминава към дизайна на дрехи за жени и дрехи в стил унисекс. Компанията поддържа репутацията си на лидер в американската мода с изчистен естетически и иновативен дизайн.

Пробив в света на модата

През 1978 г. Клайн е първият в света на модата, който започва да представя и продава "дизайнерски дънки" на модните подиуми. Лейбълът на Calvin Klein върху задния джоб на скъпите дънки е един от първите признаци на това, което по-късно е наречено „логомания“.

Маркетинговият гений на Клайн му осигурява слава и успех, които само няколко компании в света могат да постигнат. С всяка година СК се разраства в глобална империя и е наравно с такива гиганти като Pepsi, Kodak, Nike.

Слава

Славата идва при Калвин веднага щом светът на модата осъзнава, че в модната индустрия е избухнала революция. Появил се е дизайнер, който предпочита спокойните естествени тонове и минималистичните кройки, като в същото време можел да създава бляскави и секси дрехи, търсени от купувачите.

На никого не е хрумнало да поставя под съмнение неговия дизайнерски талант. Той успява да направи стилни и мъжете и жените на различна възраст. Световната слава идва при Клайн с откриването на линия от джинсовата линия - в Америка го наричат "министъра на дънките".



Отпечатък в модния свят

Calvin Klein оставя свой отпечатък в модния свят, като обикновено бива разпознаван в него от своите провокативни маркетингови кампании, често с полуразсъблечени модели или даже с аматьори в екзотични пози, подходи, които до тогава не са били виждани. И макар, че неговите дрехи не са кой знае колко оригинални, те винаги са лъскави, секси и се носят от богатите и известните. Така Кляйн си създава име в света на модата.
 

Класическо мъжко облекло от Келвин Клайн

Започвайки дейността на ателието си със създаването на мъжко горно облекло, Calvin Klein постепено преминава към дизайн на дрехи за жени. През 70-те години, той адаптира класическия мъжки костюм като облекло за дамска мода, а през 80-те години заявява, че «разработва долното бельо, така че хората да изглеждат по-сексуални».


Двубордно късо палто

През 1970 г. представя PeaCoat, двубордно късо палто с широки ревери - модел, който станал не просто хит за сезона, но и определил насоките на модата в горното дамско облекло за цяло десетилетие напред. А през 1974 г. Клайн създава колекция от аксесоари и кожено облекло.

Революция в джинсите

През 1978 г. Klain се изявява като новатор, извършвайки революция и в джинсите, като превръща денима в предмет на дизайн. Той представя по подиумите дизайнерски джинси, позволяващи на момичетата да демонстрират дължината на своите крака и стройността на бедрата си.

Така лейбъла «Calvin Klein» на задния джоб на скъпарските джинси се превръща в първата лястовичка за това, което по-късно е наречено логомания. По същото време, младата актриса Брук Шийлдс предизвиква доста суетня със своята реклама от края на 70-те за маркови джинси на Calvin Clein под девиза "You know what comes between me and my Calvins? Nothing."

Колекция от мъжко долно бельо

През 1982 г. новатора продължава с разработването на колекция от мъжко долно бельо, което се рекламира от известния рапър М. Марк и супермодела Д. Уест, призоваващи да се носи бельо с широк ластичен колан. Тогава за първи път въвежда полуразсъблеченото мъжко тяло като естетичен елемент в рекламата.

Младежкия стил «унисекс»

През 1992 г. отново разбунва пуританска Америка със създаването на младежкия стил «унисекс», издавайки рекламния плакат с младата Кейт Мос (Kate Moss) и рапера Марки Марк (Mark Wahlberg), като ги прави доста известни. Скандалите продължават и през 1999 г. с пускането и реклама за нова линия в долно детско и младежко бельо, като провокационните фотографии с деца били признати за фриволни.

Елитната парфюмерия от Calvin Klein

За да се избегнат по-тежки обвинения, рекламната кампания била спряна, а дизайнера се извинява пред обществото. В допълнение към дрехите дизайнера разработва цяла поредица от аромати на принципа на двойниците - мъжки и женски мирис, каквито са:
  • «Вечност» (1983 г.),
  • «Обзетост» (1985 г.),
  • «Отдушник» (1986 г.).

Неговата марка е един от най-продаваните брендове в областта на елитната парфюмерия и козметика, като първия парфюм излиза през 1981 г.

През 1986 г. правата за разпространение на парфюмерия под марката Calvin Klein закупуват от Coty, като са известни 61 такива парфюма. Най-успешните от тях са:

  • Obsession, 
  • One, 
  • Euphoria, 
  • Be, 
  • Eternity.

 

Какво е Calvin Klein Inc.?

Calvin Klein е световна модна и лайфстайл марка, която съчетава смели, прогресивни идеали със съблазнителна минималистична естетика. Компанията се стреми да удиви и вдъхнови потребителите с провокативни образи и закачливи дизайни, които грабват погледа. Сайт: calvinkleininc.com

Глобалните продажби на дребно на продуктите на Calvin Klein надхвърлят 9 милиарда долара към 2017 г. Техните продукти присъстват в над 110 страни и над 10 000 души работят за Calvin Klein по целия свят. През 2003 г. компанията е купена от PVH Corporation.

За PVH Corporation

Историята на PVH датира повече от 135 години. През годините корпорацията успешно развива американски марки и компании с богато наследство, превръщайки се в един от най-големите производители на дрехи в света. Повече от 36 000 служители на корпорацията работят в повече от 40 страни, а годишният приход е почти 9 милиарда щатски долара. PVH притежава емблематичните марки

  • - Calvin Klein,
  • - TOMMY HILFIGER,
  • - Van Heusen,
  • - ARROW,
  • - Warner's и Olga,
  • - True&Co.

Корпорацията предлага на пазара различни продукти в допълнение към тези марки, както и други национални и международни марки, притежавани или лицензирани от Корпорацията.

 

Бутици по целия свят

Макар седалището на фирмата да е основно в Америка и Европа, през 90-те години тя активно се разширява на изток, откривайки свои бутици в
  • Москва, 
  • Хонконг, 
  • Кувейт, 
  • Джакарта.

Келвин Клайн три пъти е награждаван със «Coty“

Келвин Клайн става три пъти притежател на наградата «Coty“ - през годините 1973, 1974 и 1975 и четири пъти получава националната награда за мода на САЩ «American Fashion Awards» а също и Council of Fashion Designers Award. През 2003 г. дизайнера продава своята компания.

 

Модната колекция на Calvin Klein


В тази колекция на модата главното, което търси дизайнера Калвин Клайн, е свободата в облеклото и избора, като предлага една идея ретро свободни дрехи за модерните господа.


Дизайнерът съчетава класически мъжки елементи с разнообразни крем-цветове в сребро, бежево, черно и златисто.


Колекция, която се опитва да докаже идеята, че всеки човек трябва да има собствено отношение към модата.



Основното, което прави и най-силно впечатление, е използването на нови техники за багрене, чрез което се създава триизмерна визуална илюзия.



Смесица от фини графични елементи и модерни контури представят новия американски мъж по друг начин и предлагат фин и изчистен градски look.


Силно впечатление правят класическите модели, разчупени посредством нежни тонове на синьото и бялото и въплъщават идеята за мъж на модата


Калвин Клайн - Американски дизайнер, създал модната фирма през 1968 със същото име. От края на 60-те линията е нараснала от палто магазин за широка линия на спортни облекла и износване на вечер за мъжете и жените, както и аромат, обувки, бельо-бизнес.

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Архив на блога

Посетители

Последователи - Абонати:

Translate / Перевод