Облекло за управител ресторант | dLambow

 

Нужно ли е професионално облекло за управител на ресторант?


Трябва ли управителя на ресторант да носи униформа?

Работя като готвач в ресторант в центъра на града. По време на работа обличам специални дрехи - нося подходящи чехли и шапка – общоприет начин за външен вид на това работно място.
Управителят на ресторанта, г-н Х, е на този пост от 4-5 години. Откакто работя при него, не съм го видял нито един работен ден облечен делово. Той винаги е с дънки, пуловер, маратонки /понякога и с обувки/. Не носи табелка с името и длъжността си.

Нужно ли е професионално облекло за управител на ресторант?
Нужно ли е професионално облекло за управител на ресторант?



Униформено облекло и професионален вид

Ако съм клиент и не го познавам, никога няма да предположа, че той е управителят. Всъщност и останалите работници – бармани и сервитьори, работят с униформено облекло. Единствено г-н Х е винаги спортно, но не и спортно-елегантно облечен. Освен това дрехите му често не са изгладени, с оръфани и избелели места, с липсващи копчета. Обувките му не са чисти.

Професионалните привички на управителя

Не отговарят на неговия пост и останалите части на визуалния, както и на вокалния и вербалния компонент от сигналите, с които той общува с останалите хора -

  • стойка,
  • поза,
  • походка,
  • начин на сядане,
  • движение,
  • жестове,
  • изражение на лицето,

както и неподходящи привички, както и редица неподходящи привички като:

  • почесване,
  • ресане,
  • чистене на зъбите,
  • прозяване,
  • дъвчене на дъвка,
  • мляскане,
  • липса на усмивка,
  • подвикване,
  • нецензурни изрази,
  • сила на говора,
  • стил на изказа и др.

 

Професионално излъчване

Цялостното му излъчване и поведение не може да се каже, че е професионално. Това обаче не прави впечатление на мениджърите и собствениците на фирмата.

Като клиент на други заведение съм забелязал, че такова е отношението към външния вид на много управители и мениджъри. Дори ми се струва, че този имидж е по-често срещан, отколкото деловия.

За съжаление така е не само в сферата на туризма. 

Причините за това са различни:

  • традиции,
  • национални особености,
  • икономическо състояние в страната,
  • стандарт на живота и др.

Не бих се наел да прогнозирам дали това ще се промени и ако да, то след колко години. Но определено не е в полза на бизнеса.

----------------

Няма коментари:

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Посетители

Последователи - Абонати:

Translate / Перевод