Нашето облекло е нашата визитка - бизнес код.

Как да се обличаме?

Няма значение колко сте талантливи или упорити, ако не познавате правилата в обществото, няма да успеете - непременно ще Ви спънат. Модните стилове се менят, възрастта също, фигурата и тя се променя. Живеем във визуално общество. Как се обличаме, означава кои сме и къде искаме да стигнем. На работния пазар е много важно как сме облечени. На първа среща се съди 55% по облеклото ни, 38% по това, как звучим и едва 7% по това, какво говорим за нас. Най-силното впечатление се създава в първите 7 секунди.

Няма точни правила за бизнескод, но има основни типове бизнес облекло.


•    Корпоративен тип:

За мъжете: класически костюм, риза, вратовръзка, затворени обувки.
За жените: костюм от 3 части – сако, пола, панталон, или рокля със сако, риза или блуза, затворени обувки със средно висок ток (5 см).

•    Бизнес-тип – той е между корпоративния и casual.

За мъжете – панталон и сако, различни по цвят, без вратовръзка.
За жените – пола, панталон, блуза, блуза с жилетка, пуловер, обувки или ботуши, поло и жакет.

Бизнес casual или в петък – без сако.

•    Less jewelry is best!

Бижутата не трябва да са много. Най-подходящи към бизнескода на облеклото са перлите. Само един пръстен и една халка. Злато и сребро се комбинират. Не трябва да се вижда марката. В офиса не се носят фамилни антични бижута, нито пък дрънкащи гривни. Мъжът може да има пръстен на малкия пръст или халка. Но никакви гривни и ланци, те говорят за ниско самочувствие. Коланът трябва да подхожда на обувките. Чантата – да е в различен цвят.

----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

Няма коментари:

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Архив на блога

Посетители

Последователи - Абонати:

Translate / Перевод